Taki właśnie powinien być Citroen. Test Citroena C5 X PHEV 225 e-EAT8

Tekst: Adam Szczepaniak, zdjęcie: Adam Mikuła

Data publikacji: 16.11.2022

Taki właśnie powinien być Citroen. Test Citroena C5 X PHEV 225 e-EAT8

Tekst ukazał się w miesięczniku Auto Moto nr 12/2022

Citroen powraca do klasy średniej po kilku latach przerwy i robi to na własnych zasadach – C5 X jest inne niż konkurenci. Ma jednak cechy bardzo ważne dla aut tej marki – wygląda nietuzinkowo i jest niezwykle komfortowe.

Samochody klasy średniej, niegdyś w Europie bardzo popularne, obecnie zdecydowanie tracą na znaczeniu. Sprzedaż spada i kolejni producenci porzucają ten segment (albo, jak Volkswagen, ograniczają warianty nadwoziowe – nowy Passat będzie miał tylko wersję kombi). Citroen najwyraźniej uznał jednak, że nadal ma on wystarczający potencjał i po 4 latach przerwy, jakie upłynęły od zakończenia produkcji poprzedniej generacji C5, w 2021 r. postanowił powrócić do klasy średniej. Citroen nie byłby jednak Citroenem, gdyby postawił na zwyczajne rozwiązania. Zamiast tradycyjnego sedana lub kombi zaprojektowano więc liftbacka, który ponadto ma zwiększony prześwit i dodatki stylizacyjne (jak plastikowe poszerzenia błotników), które sprawiają, że C5 X ma przypominać crossovera. Trudno wyrokować, czy w dobie powszechnego uwielbienia dla wszelkiej maści SUV-ów taki pomysł się sprawdzi, niemniej jednak C5 X prezentuje się nieszablonowo i interesująco.

Kawał samochodu
C5 X ma rozmiary typowe dla tego segmentu – mierzy nieco ponad 4,8 m długości, zaś rozstaw osi to niemal 2,8 m (są to proporcje zbliżone np. do Volkswagena Passata sedana). Plusem karoserii typu liftback jest wygodny dostęp do sporego i ustawnego bagażnika (w hybrydzie ma on pojemność 485 l, a w wersjach z napędem spalinowym – 545 l).

Kabina przekonuje dobrą przestronnością. Z tyłu spokojnie zmieszczą się wysokie, mierzące ok. 190 cm wzrostu osoby i nie będą narzekały na brak miejsca ani na kolana, ani nad głową (mimo że w testowym egzemplarzu zastosowano opcjo

Pozostało 70% artykułu

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

Kup subskrypcję, aby mieć dostęp
do wszystkich artykułów miesięcznika AUTO MOTO

PRENUMERATA AUTOODNAWIALNA WYDAŃ CYFROWYCH

  • Wyjątkowa oferta cenowa tylko dla subskrybentów
  • Dostęp przez przeglądarkę internetową lub dedykowaną aplikację
  • Automatycznie odnawialne zamówienie bez dodatkowych procedur
  • Możliwość rezygnacji z subskrypcji w dowolnym momencie
  • Ulubione treści zawsze w zasięgu ręki

4.89 zł miesięcznie

Kup teraz
AUTO MOTO

Masz już wykupioną subskrypcję?

Zaloguj się