Emocjonalny zawrót głowy. Test Volkswagena ID. Buzz Pro

Tekst: Johannes Riegsinger, zdjęcie: Frank Ratering

Data publikacji: 15.12.2022

Emocjonalny zawrót głowy. Test  Volkswagena ID. Buzz Pro

Tekst ukazał się w miesięczniku Auto Moto nr 1/2023

Fani busa VW od lat czekali na kolejnego „bulika”. ID. Buzz wreszcie jest. Korzysta z napędu elektrycznego i z pewnością nie jest przestarzały. Ale czy to dojrzały pojazd, czy jedynie źródło emocji?

To jest to, na co czekaliśmy: nowy minibus Volkswagena, który przywołuje nostalgię za starym T1, oferuje ogrom miejsca, jest praktyczny i rodzinny, a do tego wykorzystuje nowoczesny napęd elektryczny. W pierwszym teście ID. Buzz ma szansę udowodnić, że nie bez powodu wzbudza tak wielką sympatię.

Trzeba mu przyznać, że potrafi się zaprezentować: wesoły – kosztujący aż 13 612 złotych – dwukolorowy lakier, duże jak talerz logo Volkswagena na masywnym nosie oraz zadziornie uśmiechnięta od reflektora do reflektora twarz ID. Buzza jak magnes przyciąga spojrzenia. Przechodnie pozdrawiają go machaniem, a na parkingach z ciekawości przyciskają nosy do bocznych szyb.

Od aktualnej generacji Volkswagena Multivana ID. Buzz różni się przede wszystkim długością – jest od niego o 26 cm krótszy – oraz rozstawem osi. W nowym „elektryku” wynosi on 298,9 cm, natomiast w Multivanie jest o 13,5 cm większy. Pozostałe wymiary są bardzo zbliżone. Za elektrycznie sterowanymi drzwiami przesuwnymi ID. Buzza czeka na nas jasne wnętrze z regulowaną na długość, dzieloną w proporcji 1/3 do 2/3 kanapą, której oparcia można złożyć, a także dopasować kąt ich pochylenia. Co raczej oczywiste, na brak miejsca nie będą tutaj narzekać nawet bardzo wysokie osoby.

Bagażówka dla pięciu osób

W przeciwieństwie do VW Multivana tył Buzza jest przeznaczony tylko dla trzech pasażerów. Wersje z większą liczbą miejsc będą oferowane w późniejszym czasie. Ogromna przestrzeń za drugim rzędem siedzeń służy więc za bagażnik, a tu Volkswagen wprowadził sprytne rozwiązane: znajdująca się wyżej, podwójna podłoga (płyta Multi-flex, pakiet Komfort Plus, 10 037 zł) której aluminiowe nogi przykręcono do spodu pojazdu. Tylną część płyty można podnieść. Pod spodem zmieszczą się różne drobiazgi i kable do ładowania, a powyżej przewieziemy zakupy dla dużej rodziny i większe zwierzęta domowe. Po złożeniu oparć kanapy tworzy się zupełnie płaska powierzchnia ładunkowa. Jeśli wiesz, jak wykorzystać 2205 l pojemności, możesz stosunkowo szybko wymontować płytę.

Pomiędzy przednimi fotelami znajduje się opcjonalny schowek, tzw. Buzz Box. Tradycjonaliści raczej z niego zrezygnuj

Pozostało 70% artykułu

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

Kup subskrypcję, aby mieć dostęp
do wszystkich artykułów miesięcznika AUTO MOTO

PRENUMERATA AUTOODNAWIALNA WYDAŃ CYFROWYCH

  • Wyjątkowa oferta cenowa tylko dla subskrybentów
  • Dostęp przez przeglądarkę internetową lub dedykowaną aplikację
  • Automatycznie odnawialne zamówienie bez dodatkowych procedur
  • Możliwość rezygnacji z subskrypcji w dowolnym momencie
  • Ulubione treści zawsze w zasięgu ręki

4.89 zł miesięcznie

Kup teraz
AUTO MOTO

Masz już wykupioną subskrypcję?

Zaloguj się